محتوای فایل دانلودی:
یکی از ورودی های مدل برنامه ریزی راهبردی همانطور که در گزارش اول ارائه گردید، قبل از کنکاش مفهومی، شناسایی و بررسی محیط داخلی و خارجی و تعیین فرصت ها، تهدیدات، قوت ها و ضعف های سازمان می باشد. در این مطالعه جهت بررسی محیط داخلی و خارجی که خروجی آن قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدات گمرک جمهوری اسلامی ایران می باشد، ده مصاحبه با معاونین و مدیرکل های حوزه ستادی ریاست برگزار و با نرم افزار مکس کیودا به شکل پژوهش کیفی تحلیل و پیاده سازی گردید که عوامل مربوط به محیط داخلی و خارجی به همراه راهکارهای موثر طی گفتمان های سازمانی استخراج و در قالب فصل اول از این گزارش قابل رویت خواهد بود. پس از آن به منظور مداقه بیشتر در عوامل محیط خارجی و داخلی و بالادستی گمرک جمهوری اسلامی ایران، به بررسی و شناخت مسائل محیطی مرتبط در حوزه عوامل محیط اقتصادی، ژئوپلتیک، فرهنگی و اجتماعی، تخصصی و تکنولوژیک، حقوقی، سیاسی و بالادستی بررسی لازم در حوزه محیط کلان مورد مطالعه قرار گرفته است.